Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Hasizom erősítés fitness labdával

2012.04.15


Hogyan lássunk neki a feladatnak?

Az első lépés mindig az legyen, hogy alakítsunk ki megfelelő nagyságú szabad teret, ahol kényelmesen el tudjuk végezni a hasizom erősítő gyakorlatokat. Szükségünk van az edzés elvégzéséhez egy labdára és esetleg egy polifómra, amit a labda alá helyezünk. Üljünk rá a labdára úgy, hogy a lábunk magunk előtt van a földön, majd néhány lépést előre sétálva találjuk meg azt az egyensúlyi pontot, ahol csak a hátunk érinti a labdát és kényelmes helyzetben vagyunk.

Ha sikerült megtalálni egyensúlyi pontunkat, helyezzük a kezünket a tarkónkra összekulcsolva. Ügyeljünk arra, hogy a kiinduló pozícióban hátunk és gerincünk egyenes legyen.

Kezdjünk neki a gyakorlatnak

Felülés alatt a hasizmunk segítségével emeljük meg a felső tesünket, a cél minél közelebb kerülni térdünkhöz. A gyakorlat alatt hátunk egy része végig maradjon a labdán, emelett arra is ügyelnünk kell, hogy lábunk mozdulatlan maradjon. Próbáljuk meg biztosan talajt fogni a talpunkkal.

A visszaereszkedés során engedjük le hátunkat a fitness labdára, a fejünk ne érintse azt. Kezünk végig maradjon tarkón, ezzel is segítve a fej megtartását. A lábunk még most is maradjon mozdulatlan.

A gyakorlatot 20x ismételjük meg 4 sorozaton keresztül. Bármikor ha kényelmetlenséget érzünk, vagy megfájdul a gerincünk, tartsunk pihenőt és nyújtsuk le a hátunkat.

Hogyan nehezíthetünk a feladaton?

Ha túl könnyűnek érezzük a hasizom gyakorlatokat, kézisúlyzó vagy esetleg könyv segítségével nehezíthetünk rajta. Vegyük kézbe a súlyt és úgy végezzük el a felülést, így jóval eredményesebb és látványosabb lesz a fejlődés.